Puding karamel telur mama Dee

This year, I had to fast for two weeks in Johor with my colleague. Other than being with my family, I’ve been waiting to be back home to enjoy all the homemade traditional delicacies! One of my brother’s favourite dessert on this fasting month is the caramel pudding prepared by my mom… I actually have been thinking of having this dessert ever since I was in Johor. Mother knows best, isn’t she?

Gambar sekadar hiasan… No nice photos were captured since I was too eager to NGAP je! But believe me, it looks exactly just. Like. This…

She told me it is the easiest recipe she has ever tried! I saw her preparing it more than once, and it is indeed as easy as ABC! (Not until you have done it yourself, and the recipe works, and the food tastes delicious! Hahah!). Now let’s get into preparing the pudding. Nak bakar dalam oven (double boiling) boleh, atau nak kukus pun boleh. You choose… okay? 😉

Bahan-bahan:

  • Telur- 3 biji
  • Susu cair-suku gelas
  • Gula-2 senduk
  • Esen vanilla-1 sudu kecil
  • Air masak-1 cawan

Cara-cara:

Karamel gula hangus:

  1. Cairkan 1 senduk (bulat)  gula pasir bersama 3 sudu besar air masak di dalam frying pan hingga perang. (P/s: Pastikan api kecil supaya tak hangus ye!).
  2. Letakkan dalam bekas kaca/acuan yang diingini (yang tahan panas & sedikit besar sebab nanti nak letak adunan puding pula).

Puding:

  1. Dalam 1 gelas, campurkan susu & 1 senduk (bulat) gula dan kacau hingga larut.
  2. Dalam bekas lain, pukul (lembut) 3 biji telur & masukkan esen vanilla.
  3. Campurkan susu tadi bersama adunan telur. Tambah sedikit air (lebih kurang setengah cawan) jika perlu.
  4. Tapiskan campuran dan masukkan dalam mangkuk caramel tadi.
  5. Bakar selama setengah jam tanpa ditutup aluminium foil (teknik ni dipanggil double boil katanya)- letak air dalam dulang pembakar (pada 15 minit pertama, api atas bawah, dan pada 15 minit kemudian api bawah sahaja) atau boleh kukus sahaja selama 20 minit & tutup bekas dengan aluminium foil.

Cara nak tahu pudding sudah masak, boleh cucuk dengan lidi… Sekiranya adunan tidak melekat, maknanya dah masak lah tu…

Thank you Mama for sharing this recipe! All credits goes to her… I am just retyping her recipes she found on the net…

Good luck!

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s